piątek, 14 października 2016

Ty jesteś moją radością - św. Teresa z Avila




Najwyższy Panie świata!
Potęgo najwyższa! Dobroci najwyższa!
Mądrości bez początku i bez końca!
Twoje dzieła nie mają kresu.
Jesteś przepaścią cudów bez dna,
Pięknością, która zawiera w sobie wszelką piękność.
Ty jesteś Mocą, mój Boże!

Mój Boże, który jesteś moją radością,
co mam czynić, żeby się Tobie podobać?

O Miłosierdzie bez granic! Życzliwości ponad wszelkie zasługi!
Jak my, ludzie śmiertelni, mielibyśmy zapomnieć o Tobie?
Ty, Boże, pamiętaj o wszelkiej nędzy naszej
i rzuć Twoje spojrzenie na naszą słabość, 
bo Ty wiesz wszystko.

Mój Boże, jednego tylko chcę
- miłować Ciebie. 

Mój Panie, jak wielka jest miłość, którą darzysz dzieci ludzkie.
I kto nie miłuje razem z Tobą bliźniego swego,
Ciebie nie miłuje.
Mój Panie, widzimy to dobrze,
bo całą krew swoją wylałeś z miłości do nas wszystkich.
Panie, nie jestem zdolna do cierpienia,
jeśli mnie Twoja ręka wszechmocna nie podtrzyma,
ale mocą Twej ręki mogę wszystko. 

Nie opuszczaj mnie, Panie, bo tylko Tobie ufam.
Niech moja nadzieja nie będzie zawstydzona!
Niechaj Ci zawsze służę a Ty uczyń ze mną, co chcesz. 

Boże, bądź ze mną!
Bądź błogosławiony, bądź błogosławiony,
mój Boże, na zawsze!
Niech wszystkie stworzenia wychwalają Ciebie
a ich pieśni pochwalne niech będą zawsze u Ciebie.

Dubios, s. 49-50



Ps. Zapraszam Cię do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. Pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz