czwartek, 16 czerwca 2016

Modlitwa o dary Ducha Świętego




Duchu Przenajświętszy, racz mi udzielić daru mądrości, 
abym zawsze umiejętnie rozróżniał dobro od zła 
i nigdy dóbr tego świata nie przedkładał nad dobro wieczne; 
daj mi dar rozumu, abym poznał prawdy objawione 
na ile tylko jest to możliwe dla nieudolności ludzkiej; 
daj mi dar umiejętności, abym wszystko odnosił do Boga, 
a gardził marnościami tego świata; 
daj mi dar rady, abym ostrożnie postępował wśród niebezpieczeństw 
życia doczesnego i spełniał wolę Bożą; 
daj mi dar męstwa, abym przezwyciężał pokusy nieprzyjaciela 
i znosił prześladowania, na które mógłbym być wystawiony; 
daj mi dar pobożności, abym się rozmiłował w rozmyślaniu, 
w modlitwie i w tym wszystkim, co się odnosi do służby Bożej; 
daj mi dar bojaźni Bożej, abym bał się Ciebie obrazić 
jedynie dla miłości Twojej. 
Do tych wszystkich darów, o Duchu Święty dodaj mi dar pokuty, 
abym grzechy swoje opłakiwał, i dar umartwienia, 
abym zadośćuczynił Boskiej sprawiedliwości. 
Napełnij Duchu Święty serce moje Boską miłością i łaską wytrwania, 
abym żył po chrześcijańsku i umarł śmiercią świątobliwą. Amen.

Modlitewnik czcicieli Ojca Pio, s. 153


Ps. Jeżeli podobała Ci się ta modlitwa, to udostępnij ją swoim znajomym. Zapraszam Cię również do odwiedzenia i polubienia mojej strony Zbiór Modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. 

1 komentarz: