sobota, 10 września 2016

Św. Tomasz More - modlitwa o pogodę ducha




Zechciej mi dać zdrowy żołądek, Panie,
a także coś niecoś do jedzenia.
Zechciej mi dać, o Panie, zdrowie ciała
i umiejętność zachowania go.
Zechciej mi dać, o Panie, świętą duszę,
która ma stale na oku to, co jest dobre i czyste.
Spraw, abym w obliczu pokusy do grzechu
nie wpadł w strach, ale umiał znaleźć sposób
przywrócenia wszystkim rzeczom
należytego porządku. 
Zechciej, o Panie, dać mi duszę, 
której obca jest nuda i która nie zna szemrania,
wzdychań i utyskiwań. 
Nie pozwól, żebym kłopotał się zbyt wiele
wokół tego panoszącego się czegoś,
co się nazywa moje - ja. 
Panie, obdarz mnie zmysłem humoru.
Daj mi łaskę rozumienia się na żartach,
abym zaznał w życiu trochę radości,
a i innych mógł nią obdarzyć. Amen. 

św. Tomasz More

Modlitewnik 
Z Panem Bogiem przez życie, s. 159-160


Ps. Zapraszam Cię do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. Pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz