czwartek, 11 sierpnia 2016

Opieka Twoja jak pancerz




O Bramo zbawienia,
której zamku nie tknięto,
gdyś porodziła Boga, co stał się człowiekiem,
otwórz mi drzwi do królestwa niebieskiego,
bym wszedł z męczennikami w triumfie;
nieustraszeni - kielich wypili męki;
jedni - miecz,
inni - włócznię,
inni - ogień na stosie.
Ale ja proszę, o Pani moja,
nie o taką, jak oni, walkę,
nie o takie nad trudnościami zwycięstwo.
Ufność moja cała w Twojej modlitwy obronie.
Bo jeśli mnie osłoni, będę jako miasto warowne,
opieka Twoja jak pancerz trzykroć hartowany. 

Ze zbioru modlitw (XIV w.)
Poezja etiopska
Muza I, s. 316


Ps. Zapraszam Cię do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. Pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz