niedziela, 24 lipca 2016

Modlitwa o wytrwanie w wierze




Boże, mój miłosierny Ojcze, dziękuję Ci za wszystkich proroków,
którzy przekazywali Twoje słowa.
Dziękuję za ich wiarę, za ich oddanie się Tobie,
za ich mądrość i pokorę. 
Dziękuję za całe rzesze męczenników, 
którzy oddawali swoje życie, świadcząc o tym,
że prawdziwy i wiecznie trwający dom człowieka jest przy Tobie.
Dziękuję za niesamowite świadectwa tych, 
którzy godzili się na śmierć, czasem okrutną 
i poprzedzoną wielkim cierpieniem, ale nie wyparli się wiary. 
Tak mocno Cię kochali! I wciąż kochają. 
Dobry Ojcze, patrzę z podziwem na ich wiarę.
Bo też tak bym chciał wierzyć. 
Jak Abraham, jak Mojżesz, jak Jan Chrzciciel, jak św. Szczepan...
Ty wiesz, że to nie jest łatwe.
Zwłaszcza wtedy, gdy choroba atakuje mocno, gdy boli,
gdy ciężko zebrać myśli. 
Proszę, umocnij moją wiarę! 
Nie pozwól mi zwątpić w Twoją mądrość i dobroć.
Ty, Ojcze, jesteś moją nadzieją. 
Panie Jezu, Ty stałeś się człowiekiem, bo mnie ukochałeś.
Dla mnie niosłeś krzyż. Dla mnie dałeś się ubiczować.
Dla mnie cierpiałeś, abym mógł, 
patrząc w Twoje kochające oczy, nabrać sił. 
Abym nie ustał w drodze. 
Abym do końca wypełnił moje powołanie. 
Mój Jezu, Zbawicielu, Panie i Bracie, Tobie ufam.
I wiem, że jesteś przy mnie. 
Że trzymasz mnie za moją słabą rękę.
Nie pozwól, abym kiedykolwiek zwątpił w Twoją miłość. Amen.

Wojciech Jaroń
Modlitwa chorych, s. 24-25


Ps. Zapraszam Cię do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. Pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

2 komentarze: